Září je čas nových začátků a nového řádu. Zaměřili jsme se na vzájemné poznávání pomocí her, které dětem pomohly upevnit si jména svých kamarádů. Poznávali a objevovali jsme nové prostředí velké budovy základní školy, a aby nám tu spolu bylo hezky, stanovili jsme si společná pravidla a povídali si o správném chování ve školce. Děti se tak učily navazovat a rozvíjet vztah s ostatními, dělit se o hračky, uvědomily si, komu ve školce mohou tykat a komu vykat. Učily se rozhodovat a vnímat krásu dětského přátelství, procvičovaly si geometrické tvary, číselnou řadu a barvy s jejich odstíny.
Ve druhém týdnu jsme si s dětmi vyprávěli o rodině. V tomto tématu si děti upevňovaly názvy členů rodiny, učily se chápat příbuzenské vztahy, slabikovat, vytleskávat, rozvíjely si předmatematické dovednosti, předložky, orientaci na ploše a kreslily své milé. Prostřednictvím námětových her začaly vnímat rodinu jako důležité společenství lidí.
V následujícím týdnu jsme se zaměřili na poznávání našeho města Týna nad Vltavou. Zabývali jsme se rozdíly mezi životem na vesnici a ve městě samotném. V rámci práce na tématu jsme se s dětmi vypravili do muzea za chloubou našeho města „Vltavíny“, zhlédli jsme i výstavu dřevěných hraček a nádherné vyřezávané loutky. Poznávali jsme dětská hřiště a do parku Valy, které láká děti i dospělé ze širokého okolí jsme se nakonec také vydali. Děti byly nadšené. S velkým odhodláním běhaly, skákaly, přelézaly a sklouzávaly. Pěkně si tak protáhly svaly a než jsme se vydali na cestu zpátky, za svůj výkon každý skřítek dostal sladkou odměnu. Tento týden nám uzavřelo kouzelné vyprávění o bylinkách. Paní Růženka dětem vyprávěla o účincích máty, levandule, proskurníku a mydlici. Děti si naplnily pytlíčky dobromyslí, to aby měly dobrou mysl a nazdobily víle její šaty voňavými kvítky růže, slézu a sedmikrásky.
Koncem měsíce jsme poznávali naši vlast. Prohlédli jsme si mapu České republiky a nacházeli na ní hlavní město. Děti zjistily, kdo je hlava státu a kde pana prezidenta najdeme. Seznamovaly se se základními symboly naší země, procvičovaly si zrakové vnímání, paměť a slovní zásobu. Vytvořily si vlajku, poslechly naši státní hymnu a už vědí, jak se chovat, když zrovna hraje.
Když hrát hymnu zaslechneme,
zklidníme se, povstaneme.
Až budeme slova znát,
můžeme ji zazpívat.
Je to píseň naše česká,
o přírodě, co je hezká,
kde si můžem klidně hrát,
a domovem nazývat.