Prostřednictvím her a činností si upevňovaly názvy členů rodiny, učily se chápat příbuzenské vztahy, zhotovily si domeček z papíru a dokreslily zde své rodinné příslušníky.
Vypracovávaly pracovní listy, skládaly puzzle domu, pojmenovávaly jeho pokoje, hrály si na rodinu v postavených domech ze stavebnic a dávaly si také pantomimické hádanky, při nichž znázorňovaly domácí práce.
V následujícím týdnu jsme poznávali naše město. Při hezkém počasí jsme jej procházeli a podle fotografií děti hledaly významné budovy a památky na náměstí, následně jsme některé z nich navštívili. Byli jsme se podívat v muzeu na týnský poklad a chloubu našeho města „Vltavíny“ a také jsme zavítali do kostela sv. Jakuba. Děti si upevňovaly znalosti o svém bydlišti i adrese a osvojily si návyky jak se správně chovat na veřejnosti.
Koncem měsíce jsme poznávali naši vlast. Prohlédli jsme si mapu České republiky a nacházeli na ní místa, kde bydlíme a kde už jsme byli. Seznamovali jsme se se základními symboly naší země, procvičovali si zrakové vnímání, paměť a slovní zásobu. Poslechli jsme si naši státní hymnu a zjistili jsme, jak se chovat, když zrovna hraje. Kdo je náš pan prezident? Již všichni víme.
Když hrát hymnu zaslechneme,
zklidníme se, povstaneme.
Až budeme slova znát,
můžeme ji zazpívat.
Je to píseň naše česká,
o přírodě, co je hezká,
kde si můžem klidně hrát,
a domovem nazývat.